Loading...
CRO2018-07-06T06:45:07+00:00

Konverteringsoptimering (CRO) gør dine besøgende til kunder

Når en besøgende kommer ind på din hjemmeside, er målet at få vedkommende til at foretage en specifik handling. Måske har du ikke tænkt over det på dén måde før, men et besøg er kun noget værd, hvis det på sigt resulterer i et salg. Det kan imidlertid være en ren videnskab at få de besøgende på din hjemmeside til at foretage netop den handling, som du gerne vil have dem til. Det er her, konverteringsoptimering kommer ind i billedet.

Med os på holdet kan du se frem til at få stillet skarpt på din hjemmesides brugervenlighed med henblik på at give dine kunder en endnu bedre og mere fokuseret oplevelse, der i sidste ende resulterer i gladere besøgende, flere ordrer og mere salg.

Kontakt os via formularen til højre for en uforpligtende snak om konverteringsoptimering for din virksomhed eller læs mere om konverteringsoptimering nedenfor.

2 slags konverteringer med samme slutmål

Generelt taler man om to slags konverteringer, og begge har til formål at skabe et salg. Af denne grund bør du også fokusere på begge typer, når du arbejder med konverteringsoptimering – men det er en god idét at fokusere på én ting ad gangen.

  1. Mikrokonverteringer er handlinger, der ikke fører til direkte salg, men som på sigt kan resultere i ordrer. Det kunne være, at en besøgende skrev sig op til dit nyhedsbrev, udfyldte en kontaktformular, downloadede en PDF eller blot klikkede sig videre til endnu en underside på dit website.
  2. Makrokonverteringer er derimod mere direkte konverteringer. Det kunne eksempelvis være en ordreafgivelse eller booking af et møde.

Konverteringsoptimering kræver, at du er klar i spyttet

Uanset hvad du gerne vil have dine besøgende til at gøre, så skal din hjemmeside gøre det så nemt som muligt for dem at foretage den pågældende handling. Det sikrer du ved kun at præsentere dine besøgende for dit primære fokus og undlade forstyrrende elementer. Problemet med at give dine besøgende for mange valgmuligheder på én side er nemlig, at de ofte ender med slet ikke at gøre noget – simpelthen fordi de bliver forvirret.

  • Her er et eksempel: Er dit mål, at kunden skal tilmelde sig dit nyhedsbrev, bør du kun præsentere vedkommende for denne mulighed på den pågældende side. Du skal altså ikke lokke med booking af møder, bestilling af kataloger eller deltagelse i konkurrencer på samme tid – det kan du gøre på andre sider.

Konverteringsoptimering handler med andre ord om brugervenlighed, strømlining og skarphed. Kort sagt: Keep it nice and simple. Og det vil vi gerne hjælpe dig med.

Konverteringsoptimering med afsæt i dine data

Når vi hos Digital Succes arbejder med konverteringsoptimering, sker det med udgangspunkt i de data, vi gennem vores kraftfulde værktøjer kan indsamle omkring brugernes adfærd på din side. Vi kan se, hvor de klikker, hvilke sider de lander på først, og hvor i processen de eventuelt falder fra. De samme tools hjælper os også med at lave et kort over de besøgendes færden, så vi kan se, hvilke sider der bør arbejdes målrettet med.

Vi arbejder bl.a. med A/B splittests, hvor vi kontinuerligt laver nye versioner af elementerne på dine sider. På denne måde får vi tunet os ind på, hvad der virker på lige netop din hjemmeside. Vi har mulighed for at afprøve forskellige farver, skrifttyper, placering af knapper og meget mere – alt sammen noget, der lyder som småting, men som kan have stor betydning for, om dine brugere foretager den handling, du ønsker.

Hvad kan vi gøre for dig?

Hos Digital Succes ved vi, at ethvert website er unikt, hvorfor vi også holder os langt fra metoder, der virker generelt. Tværtimod skræddersyr vi vores arbejde til netop din virksomhed, dine produkter og ikke mindst din målgruppe. Samtidig benytter vi vores erfaring til at sætte de rette tests i gang, så enhver beslutning tages på baggrund af de data, vi har indsamlet. Det er essentielt for at finde frem til de rette tiltag til netop dit website.

Vi bestræber os på at give dig og dine kunder den bedste brugeroplevelse, således at flest mulige gør netop dét, du gerne vil have dem til. Derudover bidrager vi til at bygge dit website op ud fra, hvad de besøgende forventer at finde der. Det gør vi på baggrund af en dokumenteret viden om, hvordan netop dine kunder handler. Vi tager os ikke til takke med den næstbedste løsning og knokler på, indtil det ønskede resultat er nået.

Vil du høre mere om vores konverteringsoptimering?

Det kan være en stor opgave at optimere din egen hjemmeside og opnå det ønskede resultat. Heldigvis står vi klar til at tage dig i hånden og hjælpe dig med at optimere de vigtigste punkter først, hvorefter vi kontinuerligt fintuner detaljerne. Afrapportering af vores resultater sker løbende og på en måde, der er til at forstå. Du kan således selv følge med i processen og endda lære lidt om konverteringsoptimering undervejs.

Ønsker du at skabe en forbedret brugeroplevelse på din hjemmeside, som vil resultere i gladere besøgende, flere ordrer og mere salg? Så er du altid velkommen til at kontakte os for en uforpligtende dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig. Husk nu, hos Sønderjyllands digitale marketingbureau er der ikke bare snak om tingene, men noget om snakken.

Vi kan træffes på telefon 71 96 02 47 eller via kontaktformularen nederst på siden.

Digital Succes – Ikke bare snak om tingene, men noget om snakken!

Gratis foranalyse

I tvivl om jeres nuværende digitale styrke? Som ny kunde får du lavet en gratis foranalyse vi kan bruge som udgangspunkt for dialog om indsatser, samarbejde og ønsker til målsætninger.

Gennemskuelig afrapportering

I en verden af data kan selv enkle budskaber forvirre. Vi leverer hver måned en afrapportering der er tilpasset dine mål og ønsker, og på et sprog der gør det muligt at forstå og tage med videre i organisationen.

Garanti for resultater

Vi påtager os aldrig et samarbejde, hvis vi ikke er 100% sikre på vi kan gøre en forskel – er vi i tvivl siger vi hellere nej tak.

Derfor kører vi heller ikke med lange bindinger. Vi skal levere varen – og måtte vi mod forventning ikke gøre det – skal du have nemt ved at komme videre.

Skal vi tage en uforpligtende dialog om jeres muligheder?

KONTAKT OS

Kontakt os
Digital Succes
Jomfrustien 6
6100 Haderslev

Telefon: 71 960 247
Mail: hej@digitalsucces.dk

CVR: 37280496