Konverteringsoptimering gør dine besøgende til kunder

Når en besøgende kommer ind på din hjemmeside, vil du gerne have dem til at foretage en handling. Det er ikke sikkert, du har tænkt på det før på dén måde, men et besøg er intet værd, hvis ikke det på sigt kan resultere i et salg.

Det kan dog være en ren videnskab at få de besøgende på din hjemmeside, til at foretage den handling, som du gerne vil have dem til.

2 slags konverteringer med samme slutmål

Når man arbejder med konverteringsoptimering taler man om 2 slags konverteringer: Mikrokonverteringer og makrokonverteringer.

Mikrokonverteringer er handlinger som at skrive sig op til et nyhedsbrev, udfylde en kontaktformular, downloade en PDF eller blot klikke sig videre til endnu en underside på dit website. Der er altså her tale om en konvertering, som ikke skaber et salg her og nu, men på sigt kan resultere i en ordre.
Makrokonverteringer er derimod mere direkte konverteringer, som en decideret ordreafgivelse eller booking af et møde.

Fælles for begge typer konverteringer er dog, at deres formål er at skabe et salg. Derfor bør du fokusere på begge typer, når du arbejder med konverteringsoptimering – selvom det dog er en god idét af fokusere på én ting ad gangen.

Konverteringsoptimering kræver, du er klar i spyttet

Uanset hvad dit hovedfokus er lige nu og hvad du gerne vil have dine besøgende til at gøre, er det vigtigt at din hjemmeside gør det nemt for kunden at foretage den pågældende konvertering. Du bør heller ikke forsøge at lokke dem til at gøre noget andet end dét, der er dit primære fokus.

Er dit mål, at kunden skal tilmelde sig dit nyhedsbrev, bør du derfor kun præsentere dette som en mulighed på den pågældende side og ikke lokke med booking af møder, bestilling af kataloger og deltagelse i en konkurrence på samme tid.

Vil man have kunden til at gøre mange ting på dén gang, ender de nemlig ofte med slet ikke at gøre noget som helst. Simpelthen fordi de bliver forvirrede.

Det er blandt andet disse ting konverteringsoptimeringen har i fokus: Brugervenlighed, strømlining skarphed.

Konverteringsoptimering med afsæt i dine data

Når vi arbejder med konverteringsoptimering, sker det med udgangspunkt i den data vi gennem forskellige værktøjer kan indsamle omkring dine brugeres adfærd på din side. Disse værktøjer kan give os meget præcise informationer omkring, hvordan brugerne benytter lige netop dit site.

Derudover arbejder vi bl.a. med A/B split-tests, hvor vi kontinuerligt laver nye versioner af elementerne på dine sider, og derved får os tunet ind på, hvad der virker præcis på din hjemmeside.

Vi kan afprøve forskellige farver, skrifttyper, placering af knapper og meget mere. Alt sammen noget der lyder som småting, men kan have enorm betydning for, om dine brugere foretager den handling, du ønsker.

Vi benytter også kraftfulde værktøjer, som kan spore dine besøgendes færden på din side; vi kan dermed helt konkret se, hvor de klikker, hvilke sider de lander på først og hvor i bestillingsprocessen, de falder fra.

Samme tools kan også hjælpe os med at lave et kort over de besøgendes færden, så vi kan se hvilke sider, der bør arbejdes målrettet med.

Hvad kan vi gøre for dig?

Omdrejningspunktet for vores konverteringsoptimering er at danne os et overblik over, hvordan brugernes adfærd er på din hjemmeside i dag.

Konverteringsoptimering er en essentiel del af enhver online virksomhed. På baggrund af vores erfaring, ved vi præcis, hvor vi skal indsamle dataene og hvordan vi efterfølgende analyserer, og benytter dem i vores arbejde.

Ethvert website er unikt og derfor holder vi os også langt fra metoder, som virker generelt. Til gengæld skræddersyr vi vores konverteringsoptimering til netop din virksomhed, dine produkter og ikke mindst din målgruppe.

Samtidig gør vi brug af vores erfaringer til at sætte de rette tests i gang, så vi har datagrundlag for, at alt det der bliver foretaget kan dokumenteres. Kun på den måde kan vi finde frem til, hvad der kan have en effekt på dit website.

Vi bestræber os på at give dig og dine kunder den bedste oplevelse, således at flest mulige gør netop dét, du gerne vil have dem til. Eller at dit website er bygget op ud fra, hvad de besøgende forventer at finde der.

Vi ved, hvordan vi skal finde ud af, hvordan netop dine kunder handler, og vi tager os ikke til takke med den næstbedste løsning.

Vil du høre mere om konverteringsoptimering?

Det kan være en uoverskuelig affære at skulle konverteringsoptimere sin hjemmeside, men det er vores ypperste opgave at tage dig i hånden og hjælpe dig med at optimere på de vigtigste punkter først.

Vil du høre mere om de mange muligheder indenfor konverteringsoptimering, kan du enten ringe på telefon 30 20 88 76 eller udfylde kontaktformularen nederst på siden. Så ringer vi dig op til en uforpligtende dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig.

Få en gratis foranalyse & oplæg

Kontakt os her
N

Gratis foranalyse

I tvivl om jeres nuværende digitale styrke? Som ny kunde får du lavet en gratis foranalyse vi kan bruge som udgangspunkt for dialog om indsatser, samarbejde og ønsker til målsætninger
N

Gennemskuelig afrapportering

I en verden af data kan selv enkle budskaber forvirre. Vi leverer hver måned en afrapportering der er tilpasset dine mål og ønsker, og på et sprog der gør det muligt at forstå og tage med videre i organisationen
N

Garanti for resultater

Vi påtager os aldrig et samarbejde, hvis vi ikke er 100% sikre på vi kan gøre en forskel – er vi i tvivl siger vi hellere nej tak

Et udvalg af vores kunder

Lyngbygaard golf
Haderslev kommune
Benniksgaard hotel
VUC Syd

Bliv ringet op